Presentations

Av: Kristoffer Gudmundsen, Mazahir Hashlimli, Malgorzata Kokoszka og Stian Masserud

Vi lager en mobil applikasjon som skal skape engasjement p? nett rundt den humanit?re organisasjonen Plan-Norge. V?rt prosjekt er et 澳门葡京手机版app下载 med Sintef og prosjekt DelTa. Applikasjonen skal skape engasjement ved ? utfordre venner og fremmede til ? gj?re challanges for ? reise oppmerksomheten rundt temaene Plan-Norge jobber med. Appen skal integreres inn mot sosiale medier for ? utfordrere, samt ? dele bilder og videoer fra utf?rte challanges.

INF2260 ? H?st 2014 ? DelTa ? Sintef

Av: Erik Larsen, ?ystein Dale Svendsen og Janna ?modt

V?rt prosjekt har blitt utviklet i 澳门葡京手机版app下载 med Oslo Barnemuseum.

CityCrafter best?r av en kombinasjon av teknologi og fysiske elementer som er sammenkoblet og tilrettelegger for en rik brukeropplevelse som: 

- Skal engasjere.

- Stimulere nysgjerrighet med farger, lys og form.

- Legge opp til at barn(+ voksne) forh?pentligvis l?rer noe om milj? p? en morsom m?te.

- Gi barn en plattform der de kan uttrykke seg kreativt i forhold til milj? og energibruk innenfor gitte rammer. 

INF2260 ? H?st 2014 ? Interaksjonsdesign ? Children 1

 

Av: Torjus Dahle, Morten Bessesen, Marte Pettersen-Hjelvik, Anniken Josephsen

I 澳门葡京手机版app下载 med SINTEF har vi utviklet et l?ringsfremmende grensesnitt for et post-simuleringsprogram. Flygelederne dirigerer trafikken p? flyplassene, og her kan valgene som blir tatt f?re til forsinkelser.  

Decision support er et system som regner ut optimale ruter for flyene.Vi jobber med et grensesnitt som vi kaller Flashback som kan hjelpe flygeledere ? l?re av dette systemet p? en slik m?te at de utf?rer oppgaver bedre ved neste simulering eller i en arbeidssituasjon. 

INF2260 ? H?st 2014 ? Interaksjonsdesign ? Air Traffic 1 ? Flashback

Av Odd Gunnar Fatland, Eivind Furuberg, Lukas Wijgaart van Dijk og ?smund Kristiansen D?hlen.

I 澳门葡京手机版app下载 med Sintef har vi utviklet et program som skal hjelpe flygeledere med ? ta gode beslutninger. Vi visualiserer Sintefs hjelpeverk?y p? en m?te m?te som gj?r at flygeledere enkelt kan ta det i bruk, under oppl?ring og i arbeid.

INF2260 ? H?st 2014 ? Interaksjonsdesign ? Air Traffic Control 2 

By: Suresh Sapkota, Fangrongling Fu, Fahd Bin Malek Newaz

How can a head-mounted device, such as Google Glass, be used to improve the efficiency of the Police, Ambulance and Fire services?

"This is the future of emergency communication."   -Bj?rn Danielsen, Superintendent of Police, Oslo Police District  

G.Com is an application that allows the central command centre to send mission briefs, images and maps directly to field operatives through Google Glass. Additionally, field operatives can stream live video, enabling command center personnel to remotely view and guide activity in the field.

INF2260 ? H?st 2014 ? Google Glass ? SINTEF

Av Espen Thorsen og Magnus Lien

M?let med dette prosjektet var ? utvikle et interaktivt system i 澳门葡京手机版app下载 med Akershus Universitets-sykehus. KleP? er et spill som fokuserer p? lek, l?ring og aktivisering. Det kan spilles i grupper, eller alene, og passer best for barn i alderen seks til tolv ?r.

Med KleP? ?nsker vi ? gj?re venterommet p? barne- og ungdomsavdelingen til et mer trivelig og engasjerende sted. Spillet pr?ver ? im?tekomme alle pasienters behov og begrensninger ved bruk av bevegelses-styrt teknologi.

Av: Malin Aandahl, Oscar Carlstr?m, Jarl Erik Cedergren og Stian Kongsvik.

I 澳门葡京手机版app下载 med Accenture har vi utviklet mobilapplikasjonen MeetIn.

MeetIn gir deg som student en oversikt over hvor dine venner og kontakter befinner seg p? campus, ved hjelp av lokasjonsbasert teknologi. Applikasjonen gir deg mulighet til ? se et kart over alle rom, avtale m?tested med dine kontakter, og selvsagt kan du skjule din egen plassering og endre din tilgjengelighetsstatus.

INF2260 ? H?st 2014 ? House of Things ? Accenture

Av Mathias Stang, Andreas Truchs, Torkild Kjevik og Vegard S?yseth

Vi har utviklet en plattform som gir eldre mulighet til ? bli fulgt opp tettere av helsepersonell innen rehabilitering og trening. L?sningen vektlegger motivasjon gjennom at pasienten kan utf?re ?velser hjemme, under trygge rammer. 

INF2260 ? H?st 2014 ? Kampen Omsorg+ ? Motus  

By Robin Pettersen, Bente Halvorsen, Ina Vangen, and Alisa Odincova.

Nutrition-Aware Meals (NAM) is part of a cooperation project between IFI at UiO, and Sunnaas hospital. NAM is a web application that was developed to give patients at Sunnaas a participatory role in regards to their own diets by using gamification principles to provide nutritional feedback on dietary choices. It was developed especially to fit the needs of the patients suffering from cognitive impairment (aphasia). Therefore, nutritional feedback was designed to range from a very simple "you've eaten well", to direct multidimensional data visualisation that can be used by staff to accurately monitor the patients' nutritional intake.

By Andreas Holskil, Andreas Kristiansen, Kaja Stene and Dawood Ahmad

Our group have worked with Schlumberger on the E&P software Petrel. We worked on developing a tool for customizing Petrels interface for the individual user, based on their personal workflows.

To achieve this we focused on personal profiles that could be adapted to the workflows of each individual, and accessed from different machines. The tools for customization are already possible, but not made available to users.

 

Av: Ivar Tryti, Mohamed Adrik, Vegard Angell og Bj?rn D. Nielsen

I dette prosjektet har vi utviklet en interaktiv rebusapplikasjon. I denne applikasjonen har vi benyttet oss av iBeacons, for ? representere sp?rsm?l i en quiz. M?let er da at brukerene g?r rundt alene, eller i grupper, og f?rst finner sp?rsm?l (med grafiske hjelpemidler i appen), s? svarer p? dem.

Det har v?rt v?r intensjon ? vinkle denne appen s? den kan gjenbrukes i flere sammenhenger, som for eksempel seminarer, fagkvelder, sosiale sammenkomster eller lignende.

Midtveis i semesteret fikk vi gjennomf?rt en vellykket test p? dagen@ifi i 澳门葡京手机版app下载 med Accenture, der RebusZone ble brukt for promotering.

Vil du vite mer, ta en titt p? websiden v?r.

__

INF2260 ? H?st 2014 ? House of Things ? Accenture

Av: Axel Boix, Stian S?rhagen, Mathias K?llstr?m & Sondre Berdal

SmartWalker er et innend?rs navigasjonssystem for eldre. Form?let med denne oppgaven er ? utforske om vi kan gj?re det enklere for eldre med kognitiv svikt ? navigere innend?rs i store og komplekse bygninger ved hjelp av ny teknologi. Vi har 澳门葡京手机版app下载et med Kampen Omsorg+, som er et omsorgstilbud for eldre med behov for egnet bolig.

INF2260 ? H?st 2014 ? Interaksjonsdesign ? Kampen 1 ? SmartWalker

Vi er fire studenter som alle g?r informatikkstudier p? UiO. Kun to p? gruppen kjente hverandre fra f?r av, men vi ble kjent og klarte ? jobbe sammen p? en god m?te. Vi tenkte at det ville v?rt interessant ? jobbe med biblioteket, og syntes deres oppgaver om ny teknologi var spennende. Oppgaven vi valgte var “UX-Lab in the Academic Library. Be a maker, be creative, and help the start-up of the UX-lab in the library.“ Biblioteket setter jevnlig opp utstillinger og andre arrangementer, og vi valgte ? fokusere p? ? gj?re disse arrangementene mer interaktive og spennende med appen v?r, The Beaconing.