Prosjekter 2016

Martin, Fredrik & Brage skal l?se problemer for den hverdagslige hundeeier. Vi vil samle inn data om hverdagslige aktiviteter rundt hundepass som hundeeiere gjennomg?r og finne teknologi som kan l?se utfordringer vi kommer over. (Bildegalleri fra hele perioden)

? handle mat og dagligvarer kan v?re tungt for eldre mennesker - b?de ? komme seg til og fra butikken, og ? f? fraktet varene hjem. Samtidig kommer stadig flere akt?rer p? markedet for bestilling og hjemkj?ring av varer. Disse tjenestene har ikke alle eldre anledning til ? benytte, og det vil vi gj?re noe med.

V?rt prosjekt handler om ? lage en prototype for ferske sj?f?rer som har hatt lappen i opptil 2 ?r. M?let med prototypen er ? lage noe som hjelper sj?f?rer med de d?rlige uvanene de tillegger seg under kj?ring og lar dem heller fokusere p? situasjonen p? veien.

Vi ?nsker ? utforske hvordan digital teknologi med h?ndgripelig interaksjon kan brukes i l?ringsaktiviteter til barn i alder 4-5 ?r.

Mangelfull kommunikasjon mellom l?rer og elever kan v?re et problem i klasserommet. L?rerne ?nsker ?rlige tilbakemeldinger fra elevene, men har ikke alltid tid eller mulighet til ? sp?rre hver enkelt elev.  Elevene p? sin side ?nsker undervisning som er mer tilpasset deres behov og evner. Et problem er at ikke alle elever f?ler de f?r uttrykt sine meninger, og dette gj?r at l?reren risikerer ? f? et skjevt beslutningsgrunnlag ? basere videre undervisning p?.  

Hvordan kan et Arduino-basert elektronisk system ?ke effekt og tilfredshet hos brukere som trener aktivt styrke og/eller kondisjon? 

Divergent fokuserer p? 澳门葡京手机版app下载 og inkludering blant barn i f?rsteklasse gjennom lek. Etter intervjuer, observasjon, testing og analyse har vi kommet frem til et godt design forslag som gj?r nettopp dette. UFOen vi har laget er et interaktivt spill som krever 澳门葡京手机版app下载, fysisk aktivitet  og inkludering for ? fungere. Er ikke alle barna med, kan man heller ikke leke UFO.

  • M?let er ? lage noe som hjelper inkluderingen i skolen.
  • Gir barna noe h?ndfast ? gj?re for ? fremme dette.
  • Gj?re det morsomt ? v?re flere sammen for ? l?se oppgaver.

easyTalk is a device that assists elderly with accessing Skype through tangible interaction.

Hvordan kan vi hjelpe med ? oppfordre barn til god oppf?rsel og dermed forbedre milj? og trivsel i hjemmet ved bruk av innbakt Arduino-l?sning? Prosjektet tar for seg en bruksorientert designprosess.

Fem gla'e studenter som jobber med ? skape et hjelpemiddel for spr?k tilegning hos barn.

Tidligere Half & Halv.

V?r gruppe ?nsker ? forbedre hverdagen til eldre, ved ? kartlegge eldres utfordringer i hverdagen, og se p? enkle teknologiske l?sninger som kan v?re til hjelp.

Temaet for prosjektet er eldre, motivasjon og trening. 

Problemstilling:Hvordan kan vi motivere eldre brukere til ? utf?re  hjemmetreningsprogramet som de f?r av sin fysioterapeut, slik at de kan oppn? bedre styrke og funksjonalitet i hverdagen?  

Vi i OrgaNice ?nsker ? hjelpe sm?barnsfamilier med ? motivere barn til ? hjelpe til mer i hjemmet. Som sm?barnsforelder er hverdagen hektisk, og tiden de har ? tilbringe med barna regnes som verdifull. Vi ?nsker derfor ? kunne hjelpe dem med b?de ? f? mer tid til i hverdagen og kvalitetstid med barnet ved hjelp av v?r l?sning.

Vi er The Five Years Old Club. En grupppe dedikert til ? l?se problemene til sm? personer. Vi har jobbet sammen med NRK barnehagen p? Marienlyst, der vi har jobbet med en l?sning for f?rskolen. Fem?rsklubben best?r av barn som skal begynne p? skolen til h?sten, og g?r her for ? bli klare til skolen. Vi har jobbet med en l?sning som skal hjelpe barna med ? f? en bedre tidsforst?else

 

Unge Voksne introduserer The Email Buddy, en h?yoppl?selig prototype som skal hjelpe brukeren med ? skape bedre balanse mellom jobb og fritid.

Vi er en gruppe p? fem personer som fokuserer p? milj? og effektivitet, og har laget en prototype til en panteboks for travle personer i offentlige omgivelser.

Velferdsforeningens m?l er ? senke terskelen for at eldre kan ta i bruk ny teknologi, spesielt tilknyttet bruk av radio og podkast.

Vi har gjennom en bruksorientert designprosess utformet "Podio" - en radio med innebygd podkastfunksjon med h?ndgripelig interaksjon som vi h?per at kan bidra til at eldre skal f? muligheten til ? f?le at de ogs? behersker bruk av ny teknologi.

Vi ?nsker ? arbeide med synshemmede som bor for seg selv. Dette er en gruppe med mange utfordringer, og vi ?nsker ? hjelpe dem med ? kunne gjenkjenne varer uten hjelp fra seende.