Den autentiske skinnjakka

I ein kultur der vi masseproduserar og kopierar og modifiserar objekt, kan ein sei at den originale, autentiske skinnjakka end? eksisterar? 

I l?pet av dei to siste m?nadane har eg fordjupa meg i skinnjakka si framvekst i den vestlege kulturen og korleis den p? eit omtrentleg hundre?rig tidsspenn har markert seg til ? bli eit ikonisk produkt innan designhistorie og kultur i det 20.- og det 21. ?rhundre. Eg har sett p? skinnjakka sitt opphav, og tatt utgongspunkt i "Perfecto" jakka designa av Irving Schott i 1928. Eg har sett p? korleis jakka har blitt adoptert av ulike subkulturar i det vestlege samfunn utover sitt ordin?re bruksomr?de som ei funksjonabel, vindtett kvalitetsjakke for bikerar. Korleis punkerane og rock kulturen tok til seg jakka i 60- og 70-?ra og korleis den end? er eit ikonisk klessymbol for musikkulturen, d? spesielt punkrock. Vidare har eg pr?vd ? sj? p? korleis og finne ut n?r skinnjakka gjekk fr? ? vere eit kultplagg til ? bli eit allsidig plagg brukt p? tvers av sosialt tilh?yre eller interesser ved ? analysere kva endringar som oppsto i den vestlege kulturen og kva roller det kan ha spelt i denne utvikling. I tr?d med dette har eg vist til korleis kjendisstatusen endra seg i l?pet av 1990-talet og korleis det kan ha vore ein faktor i dette skiftet. Det eg derimot ikkje har diskutert i noko st?rre utdjupande form er sp?rsm?let kring autensitet. 

Kva er autensitet? 

I min innleiande bloggpost om skinnjakka viste eg til korleis eg skulle bruke "perfecto" jakka av Schott som det designobjektet eg ?nskte ? unders?ke. Dette d? den i utgongspunktet s? langt eg kan sj? er den fyrste skinnjakka slik vi kjenner den. Eg beskriver korleis den fyrste jakka s?g ut og kva ulike distingsjonar den hadde. Eg nemnde korleis bruk av geiteskinn, kuskinn og hesteskinn kombinert ved ? possisjonere glidel?sen assymetrisk og bruke ein besk?ren passform utgjorde ein stor forskjell for motorsyklistar i form av komfort og funksjonalitet. Schott produserar end? denne jakka, og til tross for sm?, ulike modifikasjonar tileigna patenten i l?pet av ?ra, er den originale "Perfecto" i stor grad end? sv?rt popul?r og sv?r mogleg ? f? tak i. P? Schott si heimeside kan ein sj? videoar der dei blant anna viser produksjonene av jakka. 

Sp?rsm?let om autensitet presenterer seg s?leis gjennom sp?rsm?let kring andre merker som ogs? produserer skinnjakker eller jakker i falskt skinn. Som eg i tidlegare bloggpostar har poengtert har skinnjakka endra seg betydleg b?de i design og materiale. Eit sp?rsm?l eg kjem til ? unders?ke vidare er kor mykje forandring kan skinnjakka gjennomg? f?r den ikkje lenger er representativ for den skinnjakka vi tilknyttar som den ikoniske skinnjakka? Er det berre den klassiske "Perfecto" jakka som kan seiast ? vere ei autentisk skinnjakke? Kan ei jakke produsert av eit anna merke end? vere autentisk? Kan ei skinnjakke laga i falskt skinn sj?ast p? som autentisk? Er den end? autentisk dersom ein endrar p? design og fasong? Eksisterar end? den ekte autentiske skinnjakka lenger eller lever vi i eit samfunn av gode kopiar og falsk produksjonsverdi?

Kvar g?r grensa mellom ekte og uekte. Dette er eit interessant sp?rsm?l eg kjem til ? unders?ke vidare i min endelege essay. 

Av Kristina Aurore Kv?le
Publisert 20. nov. 2015 12:41

Logg inn for ? kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for ? kommentere

About-image

Denne bloggen

Dette er bloggen til emnet KUN2201/4201 Designkultur: Ti ting. Her skriver studentene om sine selvvalgte gjenstander og hvordan disse kan forst?s i et designkulturelt perspektiv.