Like utenfor Drammen ligger en fabrikk. Ved denne fabrikken produseres kl?r i 100% ull. Materialene best?r av en deilig og myk pleddkvalitet. Motivene p? kl?rne kan v?re seg isbj?rner og r?dyr i symmetrisk utforming. Lys bl?. Dypere farger i gr?nn, orange, r?d, brun og m?rk bl?. Gr?, sort og hvit. Prim?rsnitt. Finish som kan ligne p? h?nds?m og en f?lelse av husflid deretter. Turister kj?per disse plaggene. Gjerne i utlandet. P? hurtigruten og ellers hvor suvenirer er tilgjengelige. Looken er boxy, luene h?ye og ponchoen faller vakkert.
Elisabeth Stray Pedersen driver fabrikken som i 1953 ble startet opp av Unn S?yland Dale. I snart 60 ?r har klesmerket produsert ytterkl?r og tekstiler i form av pledd. Pedersen tok over Lillunn fabrikk for ett ?r siden og har gitt seg selv oppgaven med ? redefinere denne merkevaren – sakte men sikkert. Det faktum at det finnes en fabrikk som produserer kl?r i Norge gj?r dette til en sv?rt unik og spennende situasjon i norsk motehistorie. ? redefinere en sterk etablert estetikk krever en ydmyk fremtoning i form av respekt for en tradisjon, men samtidig en tro p? noe nytt som gj?r det mulig at uttrykket utvikler seg. ? bygge opp en merkevare kan ta ti?r, verdiskaping er noe som krever kontunitet og utholdenhet. Kunnskapen som ligger til grunn er verdifull, men det finnes faktorer som kan utfordre et nytt uttrykk. Kundegruppen er én utfordring – hvordan tilfredstille de eksisterende kundene samtidig som man videreutvikler merkevaren. Pedersen har valgt ? la fabrikken bli et senter for flere produksjoner, i f?rste omgang i form av en kolleksjon under eget navn som f?lger den tradisjonelle motesyklusen med to kolleksjoner i ?ret. M?let er at fabrikken etter hvert kan bli et felles produksjonsted for andre merkevarer som leier seg inn. Et senter for 澳门葡京手机版app下载 og nyskaping.
Samarbeid er kanskje den st?rste forskjellen p? den gang da og n?. For ? drive et prosjekt fremover er man avhengig av andre ? pr?ve idéer p? – noen som kan ting andre ikke kan og noen som ser ting du ikke ser. Fabrikken utenfor Drammen st?r foran en ny tid best?ende av gamle referanser, nye tolkninger og et hav av muligheter.
Logg inn for ? kommentere