Reunited ?nsker ? bidra til motivasjon for l?ring og ?kt trivsel i skolehverdagen for elever med behov for tilrettelagt oppl?ring (TO). V?r m?lsetning er ? bist? l?rere med ? motivere elever i m?te med l?ringsutfordringer, og stimulere til l?ring gjennom bruk av Quiz-konkurranse og sosial samhandling.
Prosjekter 2018
Creati{ifi}ty har utviklet Unqueue My Bathroom som retter seg mot unge voksne som bor i kollektiv med tre andre eller flere. Prototypen skal bidra til et bedre samspill mellom kollektivbeboere.
Norsk fremst?r kanskje som et rart spr?k for mange og for de fleste er l?ringsprosessen lang og vanskelig. Vi i NEO ?nsker ? bidra til ? gj?re denne prosessen enklere, artigere og mer givende.
Synes du, som mange andre, det er litt kleint ? dra p? date? Null stress, vi i ABAKE kan bidra til ? gj?re det mer komfortabelt!
Vi er en gruppe p? fire stykker som elsker mat og rask service! Vi valgte derfor kantine-personal som v?r m?lgruppe, og kommunikasjon som tema. Det er viktig for oss at kantinen fungerer godt og effektivt SLIK AT VI BLIR METTE.
Hovedstaden har et bredt tilbud av offentlige bibliotek og bibliotekstjenester. Bibliotekene tilbyr blant annet mulighet for ? reservere b?ker hjemmefra, som brukerne kan hente i egne hentehyller n?r de er klare. Mange brukere har dessverre problemer med ? bruke denne tjenesten p? en effektiv m?te og finner systemet uoversiktlig og kaotisk. Vi i Spade fors?ker ? forenkle og forbedre bruken av hentehyllen ved bruk av et Arduino-basert system.
Flyktninger som ankommer Norge gjennomg?r flere prosesser for ? tilpasse seg det norske samfunnet. De m? l?re seg spr?ket, forst? den norske kulturen og de m? sette seg inn i norske regler og normer. Vi ?nsker ? l?re om hvordan det er ? komme som flyktning til Norge og identifisere eventuelle problemomr?der tilknyttet det.
I dette prosjektet beskriver vi hvordan gruppen Protorama har g?tt frem for ? lage en interaktiv tegnemaskin for barn kalt Trylletegning. Tegnemaskinen er designet for ? begeistre barn. Vi har laget denne tegnemaskinen som et bidrag til Oslo barnemuseum.
Pentagon ?nsker ? gj?re teknologi tilgjengelig, forst?elig og forn?yelig for den eldre garde. Ved hjelp av Arduino ?nsker vi ? gi eldre en f?lelse av selvstendighet og frihet ved interaksjon med hverdagslig teknologi.
De fleste som bor i et kollektiv m? p? et eller annet tidspunkt forholde seg til kollektivets felles?konomi. Vi i gruppen Mandatorias har utviklet en l?sning som sikrer en rettferdig h?ndtering av felles?konomien. L?sningen har ogs? som m?l ? v?re lett integrerbar i beboernes vaner og v?re lett ? opprettholde over tid.
Mange videreg?ende elever er enige om at det sosiale har mye ? si for motivasjonen deres til skolen. Overgangen fra ungdomsskole til videreg?ende skole kan oppleves som et stort hopp for mange med et nytt press og nye mennesker ? forholde seg til. Derfor vil vi i Magma hjelpe og oppmuntre elevene til sosialisering, slik at tryggheten og samholdet i klassen ?ker. Grupper under gruppearbeid er ikke alltid like tilfeldige som elevene skulle ?nske og l?rerne synes det er vanskelig ? sette de sammen uten ? generalisere. Med Hedron ?nsker vi ? ?ke samholdet i klassen og dermed ?ke motivasjonen hos elevene, ved ? sette elevene inn i tilfeldige grupper ved gruppearbeid.
Trening er en viktig del av hverdagen for mange nordmenn, og de siste ?rene trener stadig flere p? treningssentere. Luna har som m?l ? gj?re treningshverdagen bedre med hjelp av teknologiske l?sninger, basert p? Arduino.
? kunne 澳门葡京手机版app下载e med andre mennesker er en sentral del av de fleste l?rings- og sosiale situasjoner man m?ter p? i l?pet av livet, og en viktig del av et barns utvikling. Da vi s? at nettopp dette var et problem i v?r m?lgruppe, var det enkelt ? finne problemstilling - vi ?nsket ? hjelpe de slik at alle barna fikk en bedre hverdag i barnehagen og en fordel n?r de skal begynne p? skolen til h?sten!
Vi i Goal Diggers ?nsker ? finne en l?sning som kan hjelpe barnehagl?rere i en hektisk hverdag.
Nybakte foreldre kan oppleve ? br?tt f? hverdagen sin snudd p? hodet. Vi vil hjelpe dem ? finne tilbake til noe av det tidligere livet deres.
Trening er en viktig aktivitet i dagens samfunn, og dermed ogs? et viktig tema ? snakke om. Alle vil trene og v?re sunne og sterke, men det er mange som ikke oppn?r dette. ? komme i gang med trening er spesielt utfordrende for nybegynnere, som aldri har trent f?r.
Vi ?nsker ? skape en positiv treningsopplevelse for nybegynnere p? treningssentere, for ? hjelpe dem ? oppn? deres m?l. Gjennom flere iterasjoner har vi kommet frem til prototypen Countdown/Rep Minder/Burn Down Chart: en boks, festet p? treningsapparatet, som teller ned repetisjoner under treningen og sekunder under pausen, som signaliserer n?r brukeren av maskinen har pause.
Vi er fem sporty mennesker som elsker idrett og vi vet av erfaring at det er mye komplikasjoner i idrettshverdag. Derfor har vi valgt ? fokusere p? idrettslag derav; volleyball-spillere; fordi vi syntes volleyball er interessant.