Hvordan kan man forst? aspekter ved rytme og bevegelse gjennom design og konstruksjon av interaktive systemer og roboter?
Om forskningen
Vi unders?ker aspekter ved rytme og bevegelse gjennom robotikk og teknologi. Dette inkluderer utviklingen av interaktive musikksystemer med fokus p? multi-dimensjonale koblinger mellom sensorer og musikalske parametre. I tillegg designer og lager vi prototyper til tilpasningsdyktige robotsystemer og unders?ker interaksjonen mellom b?de menneske-robot og robot-robot i kollektive settinger.
Metode
Vi benytter en rekke metoder, inkludert kunstig intelligens, maskinl?ring, simulering, modellering, hurtig prototypefremstilling, s? vel som iterative og kreative designprosesser. Gjennom syntese-tiln?rmingen vil denne analysen lede til en ny generell forst?else av rytmiske fenomener, og kan i tillegg lede til bruksomr?der innen rehabilitering og kunst.
Hovedprosjekter
- Artificial Biomimetic systems ?– the Niche of Islet Organoids (ABINO) (engelsk)
- AMBIENT: Kroppslig synkronisering til audiovisuelle rytmer
- Forutseende og intuitiv robotmedhjelper (PIRC)
- MIRAGE - Et integrert AI-basert system for avansert musikkanalyse
- Modellering og roboter
- Musikalsk menneske-maskin-interaksjon
- Synkronisert robotikk
澳门葡京手机版app下载splattformer
- Dr. Squiggles
- Professor Plucky (engelsk)
- Selv-spillende gitarer
- Sound box (engelsk)
- Drum Robot (engelsk)