Design 4 Fiction

Hvordan kan science fiction bidra til ? ?ke bevisstheten rundt b?rekraft? Vi tror en interaktiv spillopplevelse kan utvide designstyrke engasjementet om b?rekraft for hjerner i vekst og utvide designrommet for fremtidige l?sninger.

Bildet kan inneholde: atmosf?re, lys, galaxy, atmosf?risk fenomen, stjerne.

Om prosjektet

I 澳门葡京手机版app下载 med CoFutures og science fiction-avdelingen ved
Realfagsbiblioteket ?nsker vi ? bidra til ?kt engasjement rundt b?rekraft gjennom en interaktiv spillopplevelse. Spillet skal utfordre spillerne til ? tenke kreativt rundt b?rekraftige l?sninger ved ? kombinere elementer fra science fiction og vitenskap for ? redde en fremtidig ?delagt verden.

Hvordan kan science-fiction utvide designrommet for en b?rekraftig utvikling?

M?lgruppen

Vi ?nsker hovedsakelig ? n? ut til ungdom og unge voksne. Denne m?lgruppa har sannsynligvis allerede kunnskap om b?rekraft, men er fortsatt i et stadie hvor hjernen er plastisk, og holdninger kanskje lar seg forme lettere.

Konsept

[Kommer snart]

Prosess

Transition Design Framework

Vision for Transition

Theories of Change

Posture and Mindset

New Ways of Designing

Videre arbeid
[WIP]

Av Stian Dolmseth, Martine Woldseth, Renate Farberg, Eva Aasen
Publisert 27. jan. 2021 17:00 - Sist endret 15. mai 2021 15:52