Oppgave 1
Lag en interaktiv videopatch som inneholder f?lgende:
- Video inn fra enten en fil og/eller kamera.
- Forskjellige kombinasjoner av effektene vist p? timen (+ gjerne andre), gjerne satt opp med gate/switch/matrix for ? sl? effekter av og p?.
- Styring av parametere fra mus og tastatur, evt. ogs? MIDI og spillkontroller.
- Tidsstyrte overganger for videoparametrene (bruk gjerne kombinasjoner av Max-objekter som line, counter, metro, random, osv.).
Oppgave 2
Lag f?lgende oppsett med Jamoma :
- Ta inn video (jmod.input%), lag bevegelsesbilde (jmod.motion%) og f? ut bevegelsesdata (med jcom.oscroute fra jmod.motion)
- Lag mappinger (jmod.cont_mapper) fra bevegelsesdata til f.eks. et filter (jmod.filter~)
- Fors?k ? lage et cuescript for ? automatisere bruken av patchen (jmod.cuelist)
Oppgave 3
Test ut Javascript:
- Ta utgangspunkt i patchene fra timen. Ta inn kontrolldata fra f.eks. tastaturet, gj?r litt statistikk p? det som kommer inn og send videre til fysisk modell-patchen. Pr?v evt. ? kombinere de to til ett Javascript-objekt.
Oppgave 4
Chuck:
- Last ned og installer Chuck slik angitt i installeringsfilen. P? Mac: Hvis du ikke har admin-tilgang til maskinen du sitter p?, kan du kj?re programmet med kommandoen ./chuck n?r du er i bin-mappen. (Hvis du aldri har brukt Terminal tidligere, kan det v?re lurt ? starte med en introduksjon til Unix ).
- Test ut de forskjellige eksemplene du finner i "examples"-mappen. Pr?v ogs? stykkene du finner i SMELT s?rlig Crystalis og Clix.
- Velg ut to eksempler som du synes er interessante og forbered en liten presentasjon av disse til neste time.
Oppgave 5
- Lag en kontroller basert p? Phidgets.
- Fors?k ? bygge inn mest mulig funksjonalitet i kontrolleren, slik at den kan fungere mest mulig "standalone"
- Test ut forskjellige typer mappinger: en-til-en, en-til-mange, mange-til-en og mange-til-mange. Hva fungerer bra? Hva fungerer ikke bra?