Bok:
Moore, Allan F. 2012. Song Means: Analysing and Interpreting Recorded Popular Song. Farnham, Surrey: Ashgate.
Artikler/ bokkapitler:
Danielsen, Anne. 2002. “Estetiske perspektiver p? popul?rmusikk.” I: Jostein Gripsrud (red.), Popul?rmusikken i kulturpolitikken. Oslo: Norsk kulturr?d.
Danielsen, Anne. 2006. “II: A Brand New Bag: Analytical Investigations” (kapittel 3, 4 og 5). I: Presence and Pleasure. The Funk Grooves of James Brown and Parliament, s. 40–93. Hanover, NH: University Press of New England/Wesleyan University Press.
Danielsen, Anne. 2016. “Nyskapende, sterkt og kompetent! Kvalitetsforst?elser i musikkfeltet i lysav tre popul?rmusikalske sjangre.” I: Knut Ove Eliassen & ?yvind Prytz (red.), Kvalitetsforst?elser. Kvalitetsbegrepet i samtidens kunst og kultur, s. 104–119. Oslo: Fagbokforlaget.
Frith, Simon. 1989. “Why Do Songs Have Words?,” Contemporary Music Review 5: 77–96.
Kj?lberg, Kristin. 2010. “Teori, sangerens actio” (kap. 6). I: Rom for Romanser: Om konsertdramaturgisk musikkformidling i romansekonserten, s. 189–236. PhD diss. Oslo: Norges musikkh?gskole.
Marstal, Henrik, and Morten Jaeger. 2003. “S?dan laver man et hit” (kap. 4). I: Hitskabelonen: imod popmusikkens ensretning. K?benhavn: Lindhardt og Ringhof.
Seabrook, John. 2012. “The Song Machine. The hitmakers behind Rihanna.” The New Yorker (Onward and Upward with the Arts) March 26: http://www.newyorker.com/magazine/2012/03/26/the-song-machine