Presentasjonene skal v?re p? maksimum femten minutter. Presentasjonene skal f?lges av visuelle hjelpemidler (stikkord og eller figurer) p? over-head eller fra dataprosjekt?r (Powerpoint eller lignende).
Se den detaljerte undervisningsplanen for ? se n?r oppgaven skal fremf?res.
Gruppe A: Sammenlign Bazins syn p? filmutviklingen med Bordwell, Staiger og Thompsons.
Gruppe B: P? s. 23 i Contemporary American Cinema skriver Chris Holmlund del én av boka handlat er om tre ?grupper av filmer?: ?auteur films?, ?identity based/socially conscious films? og ?exploitations films?. Gj?r kort rede for disse tre gruppene film.
Gruppe C: Gj?r kort rede for Kristin Thompsons Storytelling in the New Hollywood, s. 1–50.
Gruppe D: Ta utgangspunkt i Peter Wollens karakteristikk av motfilmen (counter-cinema) og diskuter hvorvidt denne karakteristikken er relevant for ? forst? en film som Julien Donkey-Boy.
Gruppe E: Lars von Trier var etter sigende skeptisk til ? gi Julien Donkey-Boy Dogme 95-sertifikatet. Diskuter om filmen er laget etter reglene i ?Dogme 95: The Vow of Chastity?.
Gruppe F: Gi et overblikk over amerikansk independent cinema p? 1980 og –90 tallet, basert p? John Hawkins' essay i Homlund og Hyatt.
Gruppe G: Presenter ?Troma Entertainment?, basert p? Ian Conrichs essay i Holmlund og Hyatt.
Gruppe H: Les del IV av Holmlund og Hyatt, og trekk frem ulike strategier filmskapere bruker for ? ta opp sp?rsm?l om identitet og minoritetsgrupper.
Gruppe I: Les del V av Holmlund og Hyatt, og gj?r rede for hvordan distribusjonen av independent cinema har endret seg.
Gruppe J: Tirsdag 7. september vises den indiske filmen Devdas. Kan den karakteriseres som det Teshome H. Gabriel ville kalle en typisk ?film fra tredje verden?? Diskuter.
Gruppe K: Diskuter om det er tydelig sammenheng mellom Akira Kuroshawas Rashomon og tradisjonell japansk billedkunst.