I ein kultur der vi masseproduserar og kopierar og modifiserar objekt, kan ein sei at den originale, autentiske skinnjakka end? eksisterar?
Kristina Aurore Kv?le
Skinnjakka var i lengre tid eit symbolsk plagg forbeholdt mennesker som identifiserte seg med enkelt subkulturar typ biker og/eller punk/rock kulturen. Dette endra seg gradvis i l?pet av 90-talet og er i dag eit plagg tilh?yrande mange ulike grupper, fr? daglegdags mainstream til high fashion, s? vel som det end? st?r som eit sterkt symbol for subkulturane den fyrst var assosiert med. Eg skal pr?ve ? sj? p? kva ulike komponentar har vore med p? ? f? i gong dette skiftet, samt pr?ve ? forklare korleis popul?rkulturen, representert i denne bloggposten som Kate Moss, har vore med p? ? bidra til dette skiftet.
Marlon Brandon, James Dean, Sid Vicious, The Ramones, The Sex Pistols, omtrent alle som eiger ein Harley Davidson (eller motorsykkel i den grunn), og i dag omtrent alle i det vestlege samfunnet. Den svarte bikerjakka har g?tt fr? ? vere eit behovsprodukt for motorsyklistar til ? bli transformert til eit ikonisk plagg, b?de innan musikk, kultur og moteverda. Eg ?nsker ? ta ein kikk p? bikerjakka si historie og utvikling, fr? den aller fyrste jakka fr? 1928, til dagens masseproduserte jakker.
Torbj?rn Anderssen, ein av designerane i duoen Anderssen & Voll, satt seg ned med oss ein regntung dag i september for ? diskutere kring det ? vere designer i Noreg, norsk design og det han beskriver som ein manglande fagleg diskurs kring design som industri og merkevare.
Denne bloggen
Dette er bloggen til emnet KUN2201/4201 Designkultur: Ti ting. Her skriver studentene om sine selvvalgte gjenstander og hvordan disse kan forst?s i et designkulturelt perspektiv.